IKLAN PENAJA

"Sebarang isu semasa yang berlaku di sekeliling anda sebagai Gener8 samada exam,aktiviti persatuan,kelab atau secretariat,yang berkait dengan ahli-ahli promat,anda boleh maklumkan di laman hiwar PROMAT8 . Perkongsian dari blogger-blogger lain juga amat digalakkan.Diskusi isu semasa boleh dipaparkan juga disini.Kerjasama anda amat digalakkan bagi melancarkan laman blog PROMAT8"

:: admin ::

KLIK Tautan Ukhuwwah Banat Gener8

Followers

Oct 31, 2010

Nak berlaku curang?

Assalamualaikum..

Cerita dibawah sekadar perkongsian tuk banat-banat yang suatu hari nanti bakal menjadi seorang isteri dan ibu.Semoga cerita ini dapat menjadi ikhtibar dan dikongsi bersama

*******


Saya tidak pasti, adalah cerita di bawah ini adalah cerita benar atau rekaan semata-mata? Namun, ada mesej pengajaran yang sangat penting dan wajib diberi perhatian serius oleh kita semua. Terutamanya yang sudah berumahtangga.
 
Bacalah dan ambil pengajaran daripadanya.
Kantoi isteri hendak berlaku curang!
 
Kami mendirikan rumahtangga dua tahun yang lalu. Sehingga kini kami belum dikurniakan cahaya mata. Isteriku belum bersedia menerima kehadiran cahaya mata kami. Alasannya kami perlu enjoy dulu sebelum kehadiran orang ketiga (anak).
 
 
 
Dalam pada itu, isteriku mempunyai hobi bagi mengisi masa lapang tersendiri. Dia suka melayari internet terutamanya ketika ketiadaan aku di rumah. Disamping itu dia juga suka bermain chatting. Kekadang rasa cemburu menyelinap juga di hatiku.
 
Pada satu waktu ( malam ) ketika isteriku sedang berchatting aku mencuri pandang ke arah monitor dan mengingati nickname yang digunakannya.
 
Kemudian aku memberitahu yang aku ingin keluar berjumpa teman sebentar.
 
Padahal aku pergi ke CC (Cyber Cafe) berhampiran rumah kami. Di sana, aku cuba mendapatkan isteriku melalui channel mamak. Aku merahsiakan identitiku yang sebenar. Aku berjaya mendapatkannnya. Kami bertukar-tukar email.
Semenjak daripada itu kami berinteraksi melalui email dengan menggunakan identiti palsu. Hampir empat bulan hubungan kami berinteraksi melalui email.
 
Foto yang ku kirimkan melalui email juga bukanlah foto asalku. Aku
menggunakan foto temanku. Sebaliknya foto yang ku terima daripada isteriku adalah foto asal. Boleh dikatakan tidak kurang daripada tiga kali dalam satu hari kami berinteraksi melalui email.
 
Pada satu hari aku dijemput menghadiri satu seminar tajaan majikan aku di Johor Bharu. Aku memberitahu isteriku bahawa aku akan berada di Johor Bharu untuk selama tiga hari kerana menyertai seminar tersebut. Pada waktu yang sama melalui email aku mengajak isteriku yang juga kekasihku mengadakan temujanji.
 
Dia menerima pelawaanku dengan senang hati.
 
Segala-galanya telah pun aku aturkan terlebih dahulu. Aku meminta dia menunggu kedatangan ku di sebuah hotel empat bintang di Kuala Lumpur.
 
Melalui temanku secretary, aku meminta temanku menyampaikan pesanan padanya melalui telefon bimbit bahawa ketibaan ku daripada Brunei Darul-Salam agak lewat 5 jam. Temanku menyarankan agar isteriku membantuku membuat tempahan bilik di hotel tersebut. Isteriku bersetuju.
 
Kira-kira pada jam 11.15 malam aku bersama temanku menuju ke hotel tersebut.
Seperti yang dirancangkan temanku bertindak sebagai aku dan menemuinya di ruangan legar hotel tersebut. Daripada satu sudut aku memerhatikan gerak-geri mereka. Temanku berjaya memainkan peranan sebagai aku. Perbualan mereka di lobbi hotel seterusnya ke restoran hotel tersebut berlangsung selama kira-kira dua jam.
 
Gambar sekadar hiasan...
 
Dalam pertemuan tersebut, temanku meminta agar isteriku menanti di kamar hotel kerana ada satu tugas yang perlu diselesaikan pada malam itu juga.
 
Isteriku bersetuju. Selesai pertemuan tersebut isteriku dan temanku berpisah. Isteriku menuju ke kamar dan temanku menuju ke arah aku. Selesai tugas oleh temanku dia pun pulang ke rumah. Sekarang tibalah giliran aku memainkan perananku.
 
Aku memasuki kamar isteriku pada jam 4 pagi. Aku sudah bertawakkal pada waktu itu. Apa akan berlaku, berlakulah. Aku dapati isteriku sedang nyenyak tidur diulit mimpi indah. Tubuhnya dibaluti selimut tebal. Dia tidak menyedari akan kehadiranku waktu itu. Perlahan-lahan aku memadamkan lampu tidur di kamar tersebut. Kini, keadaan kamar tersebut kini gelap gelita.
 
Aku mendekati isteriku dan berbaring di sisi. Alangkah terkilannya aku pada waktu itu apabila aku dapati isteriku berpakaian yang amat menggairahkan.
 
Dalam kegelapan aku termenung sejenak. Akhirnya penantiannya berakhir apabila dia mendapati kekasihnya berada di sisi. Dengan menggunakan wangian yang sama seperti temanku mungkin dia tidak dapat mengesan bahawa insan disisinya adalah aku. Aku terus memainkan peranan dan mendapat respon yang baik sekali daripada isteriku. Aku tidak mengeluarkan suara sebaliknya aku lebih menumpukan pada tindakan ku. Maka hubungan sulit antara aku dan isteriku berlangsung pada pagi itu. Dia memuji kehebatan aku.
 
 
Gambar sekadar hiasan
Gambar sekadar hiasan
 
Setelah tamat permainan kami yang berlangsung hampir dua jam…….aku pun menghidupkan lampu. Alangkah terkejut dan terpinga-pinga dia bahawa apa yang berlaku tadi adalah antara aku dan dia. Mulutnya terkunci tak terkata apa.
 
Pucat,menggigil dan sebagainya. Tetapi aku cool. Aku tak cakap banyak sebaliknya aku tidur kerana aku sendiri pun keletihan… Sehingga hari ini aku tidak memberi sebarang komen atas apa yang berlaku. Aku tidak mahu menjelaskan apa-apa. Aku membiarkan keadaan dan peristiwa itu berlalu
begitu sahaja. Sesungguhnya dia masih isteriku dan dan aku suami yang sangat-sangat malang.
 
Adakah aku dayus kerana tidak melepaskannya?
 
 
Apa-apapun, pengajarannya ialah ; Jangan sesekali memberani kan diri anda untuk membuat sesuatu hubungan sulit #######!!!?? ? !!!! dan jangan melayari chatting!!! Dan jangan berbalas email!!! Dan jangan bermain SMS!!! dengan lelaki lain (selain suami anda). Nanti buruk padah dan akibatnya. Seperti pepatah Melayu, jangan bermain api, nanti membakar diri. Ingat, dosa berzina (bagi yang dah kahwin ialah REJAM SAMPAI MATI). Tidak takutkah anda pada ancaman Allah Ta’ala itu??
 
Saya pelik, kenapa akhir-akhir ini perempuan sekarang ini menjadi lebih berani dari lelaki? Apakah itu tandanya kiamat telah sangat hampir?
 
-Kisah Benar dari Seorang Hamba Allah-
 
Sumber : Faizal Mohamed

2 bunga | kumbang:

Han Ibn Suib said...

kisah yang menarik, tapi ianya bukan lagi suatu yang mustahil, dunia skang dah terlampau maju..

mohon utk share..

promat8 said...

sila2..

Jom klik di sini ^_^